Alla inlägg under februari 2009

Av Sandra - 21 februari 2009 13:33

... är ömsesidig respekt. Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Jag har hittat kärleken. JAG.


Man hoppas ju såklart på att den ska vara besvarad.



Av Sandra - 20 februari 2009 10:16

...och kväll!! Fyyy bubblan vad trist. Men men, vad gör man inte för pengar...?!


Nåja, återkommer.



Av Sandra - 19 februari 2009 22:35

... negerbollar och glass med popcorn! Mmmm! Så nu är man lagomt stinn och trött. Blir nog till att gå o lägga sig i sängen o fisa! Host, host... sova..menar jag ju.


Fina flickor fiser inte, dom vågar inte släppa loss...


Söder kom nyss. Trevligt, trevligt!


Imorgon blire dubbeljobb. Tequila på dagis o sen hos morfar. Mr X fyllgubbe på Tynderö på pappans 60-årskalas.


O jag är fortfarande röksugen. Surt.

Av Sandra - 18 februari 2009 20:20

... och tittar på arga snickarn. Väntar med spänning på att han ska få ett utbrott. När det händer ska jag njuta. Enormt mycket.


Men jag fattar inte. Folk köper hus, rena rama renoveringsobjekt. Dom går på visning, går på banken, bestämmer sig för att köpa, lägger ett bud o till sist skriver på ett kontrakt. Men ändå har dom fortfarande inte fattat att huset inte kommer att stå blänkande, fint och nyrenoverat när dom flyttar in. Heeelt sjukt. 


Jag vill oxå bo i hus. Med stor tomt, körsbärsträd och enormt kök. Men jag skulle inte ha nått emot ett renoveringsobjekt. Känner nästan att det skulle vara att föredra. Få sätta sin egen prägel på det. Kanske är för att jag har en riktig handyman till sambo som jag känner så. Det skulle gynna oss båda. Han får nått att pyssla med och jag får bestämma lite!

Av Sandra - 18 februari 2009 18:17

...senapsgas.

Så känns allt (nästan) nu. Går runt och är irriterad o lättstött hela dagarna. O den stackaren som får ta emot all skit är Mr X. Förlåt älsklingen, ha lite tålamod med mig, det blir nog bättre snart. Hoppas jag. Annars separerar jag nog från mig själv.


Hade sett fram emot 2 hellediga dagar nu men icke sa nicke. Blir till o springa lite lunch imorgon oxå. Sen blire dubbeljobb på Fredag, kväll på Lördag o sen upp tidigt på Söndag för Hundkurs igen.


Btw, Tequila ska på sin första dagisdag på Fredag. Ska bli intressant att se om hon lyckas underkasta sig själv så pass att hon blir accepterad eller om dom andra flyger på henne o dödar henne. Kan bli spännande.


Nåja, nu ska jag försöka roa mig med nått. Ett tag. Tills jag får sova.

Av Sandra - 12 februari 2009 22:56

... jag har kanske en ganska sjuk inställning till cigaretter... o nej, jag har inte rökt HELA livet.



Av Sandra - 11 februari 2009 21:26

...sjukt trött, hungrig (sugen), röksugen, less och kramsjuk. Allt på samma gång.


O det jobbigaste? Röksuget. Det resulterar nämligen i hungern (suget). O inte vet jag vad jag vill ha. Sitter o velar mellan att koka snabb-mackisar eller skala en citron. Eller gå på ica och köpa saftsoppa till mannagrynspuddingen. Eller vaniljglass med krossad choklad och popcorn. I samma tugga. Eller... ähh va fan. Tror egentligen att det enda som skulle duga var en cigg.


Det jobbigaste med mitt sluta-röka-projekt är att jag egentligen, innerst inne, inte vill. Såklart vill jag för bäbisens skull. O för min egen oxå. Men jag trivs som rökare. Allt är så mycket roligare om man får röka före/medans/efter man gör det. Mat, krogen, jobb, sex, kaffedrickning, hängmatteliggning... ja allt. Tänk själv. En kär vän som du haft hela livet... som du haft så otroligt roligt med. Ska helt plötsligt inte dela allt det där med dig längre. Såklart det är trist.


Känns som en jävligt jobbig separation.



Av Sandra - 9 februari 2009 19:25

... verkar jag vara. Idag iaf. Det där med bloggning tycker jag egentligen är ganska roligt men känner ändå att det inte händer tillräckligt mycket roligt i mitt liv för att jag ska ha nått o skriva om...


Vill ju inte heller sitta här o skriva om en massa meningslöst dravvel så då har det blivit så att jag inte skrivit nått alls. Jag menar, vem är egentligen intresserad av att veta hur många gånger jag har petat mig i näsan eller kliat mig i röven sen jag kom hem från jobbet kl 23.30 en tisdag kväll?!!


Så som sagt, tillfälligt tillbaka verkar jag vara. Kan inte garantera att jag skriver 5 ggr om dan, törs inte ens lova 1 gång om dan så gnäll inte på mig. Njut utav det lilla som (möjligtvis) skrivs ist.


Kan väl iaf uppdatera er lite om vad som händer i mitt liv just nu.


Jag och Mr X har lyckats med det storslagna att plantera ett litet liv i min mage. Har idag varit på Ultraljud och fick konstaterat att jag är i vecka 17. Beräknad ankomst till jorden för underverket är 21 Juli.


Jag har mått relativt bra, lite illamående, en hel del hormoner och knappt nån viktökning så jag ska inte gnälla nått! Än.


Sen har vår kära Tequila börjat på hundkurs. Och det är precis vad det är för henne. En skola att gå för att lära sig vara som en, just det, HUND! 

Första  lektionen gick faktiskt hyffsat. Det största problemet är att få henne att hålla sig koncentrerad medans det är en massa andra hundar runt omkring. I överlag var hon riktigt duktig. Efter ett tag.


I övrigt så jobbar jag så fort jag har lite tid över. Lunch + kväll + natt vissa dagar. Ska väl egentligen inte klaga... inte alla som har turen att ha ett jobb i dagsläget.

Men egentligen... oss emellan... Jag är jäääävligt less.

Kan nog ha att göra med att en tjej på Saffran gått o blivit sjukskriven så man har inte fått vare ledig när man har tänkt sig... har i princip inte varit ledig alls. O kommer nog inte få vara heller... som det ser ut nu.


Nåja, nu ska jag försöka hitta nått att stoppa i munnen. Jag håller ju på o sluta röka oxå. Det är inte roligt. Jag har ingen egentlig vilja. Med cigaretterna försvann oxå levnadsglädjen.


Som min käre far sa: "Det känns nästan som om jag skulle kunna sälja Huli. Vad ska jag göra där nu när jag slutat röka?"



Presentation


Sambo, mamma och matte! And lovin it!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards